Tchibo efekt

25. 1. 2020 | Blog

K okouzlení svého snového klienta používáme všechny možné prostředky, slova i obrazy. Někdy i finty, které nalákají k nákupu produktu, následnému zopakování a ideálně doporučení dalším lidem.

Budování značky probíhá všemi dostupnými kanály. Máte skvělý produkt, který potřebujete prodat. Nebo báječnou službu. Cílíte na konkrétní publikum. Tvoříte kvalitní obsah, který potřebujete dostat k publiku. Oblékáte ho do slušivých outfitů, aby se líbil a z náhodných kolemjdoucích se jednou stali platící zákazníci.

Foto: Tchibo

Co opravdu funguje ve vizuální komunikaci?

Sjednoťte design! Značku Tchibo jistě znáte. Tchibo prodává kávu. Mnohem zajímavější ale jsou jeho týdenní kolekce zboží všeho druhu. Produkty jsou tématicky vybrány, vyladěny do trendy barev a opatřeny obaly v jednotném designu. Funguje to výborně! Produkty se totiž vzájemně podpoří a vy se v obchodě nebo na e-shopu bezděčně rozhlížíte, jestli by se vám nehodily ještě kleštičky na maso, tvořítko na hamburger nebo podložky pod talíře když už v tom designu máte ubrus. 

Vizuály v jednotném designu se vzájemně výborně podpoří

Tento „tchibo efekt“ můžete s úspěchem uplatnit i v rámci své značky. Jednotný design obalových a dalších materiálů vždy zvyšuje efekt funkčnost celkového vizuálního stylu. Člověk má sklon preferovat známé nad neznámým. Proto fungují všechny ty barevné predikce. Čím častěji vidíte určitou barvu, tím pravděpodobněji si v tom odstínu koupíte něco na sebe či do kuchyně.

Co se vám bude hodit?

Unikátní barevná paleta
už při její tvorbě přemýšlejte, jak kterou barvu uplatníte. Bude vypadat dobře na tlačítkách nebo jako podklad stránky?

Písmo
charakter písma hraje významnou roli, oslovíte svou cílovku spíš elegantním nebo hodně výrazným? A hlavně: čte se opravdu dobře?

Obrázky
pro jednotné vyznění designu používejte fotografie v podobném stylu. Použít můžete také ilustrace nebo vzorek.