Potřebujete logo?

13. 3. 2020 | Blog

Tvoříte kvalitní obsah nebo prodáváte špičkový produkt? Pak je jistě vaším zájmem aby zákazník přicházel znovu a doporučoval vás. Zkrátka aby jen tak nezapomněl. Na produkt s čitelným podpisem se jen tak nezapomíná. Podpisem značky je logo. A to musí být nezapomenutelné.

Co je tedy logo? Grafická značka, která musí být uplatněna na všech firemních materiálech. Je to unikátní spojení názvu, určitého písma, barevné palety a případně symbolu. V ideálním případě logem symbolicky odkazujeme na zaměření firmy či produktu. Častým řešením loga je hra s písmem.

Ostnatá kavárna, charitativní projekt organizace DebRA, 2012. Foto: Ondřej Rytíř

DebRA podporuje děti s nemocí motýlích křídel, jejichž kůže se snadno poraní. I běžné předměty denní potřeby mohou pro jejich křehkou kůži znamenat možné poranění. Vše je ostřejší, než se zdá. Vizuály, texty i interiér venkovní kavárny proto spojil zneklidňující motiv bodlin, jehlanů a ostnů.

Co obnáší tvorba loga? 

Tvorba loga je komplexní, náročný a nákladný proces. Od autora se vyžaduje vytříbený cit pro barvy, proporce i značnou zkušenost. Kvalitní logo od tvůrce obdržíte včetně licence, která upravuje podmínky pro budoucí použití. 

Ani loga těch nejvyhledávanějších značek neprodávají sama. Funkční vizuální identitu tvoří vedle loga také kombinace barev a písma, vzorek, styl ilustrací nebo specifické použití fotografií. Identitu značky však netvoří jen vizuál, ale zejména obsah. V začátcích podnikání tedy není nutné investovat statisíce do vizuálu. Ten může růst postupně s vámi.

Logo ve spojení s neměnnou paletou barev a kombinací správných fontů se stává vizuálním stylem značky.

Při tvorbě loga beru v úvahu veškeré aspekty podnikání, které mohou vizuální podobu loga ovlivnit. Abych se vyhnula nežádoucí podobnosti, udělám si rešerši konkurence. Dále hledám vhodné písmo, které je dostatečně výrazné a čitelné i v malých velikostech. 

Pečlivě zvažuji úpravu a hledám nadčasový tvar – logo většinou slouží déle než jednu sezónu. Nejlepší nosný nápad následně ladím kompozičně, barevně a testuji funkčnost značky ve vizualizacích různých aplikací.

Jaký formát loga potřebujete?

Pro web a bannery
png (bitmapový obrázek s průhledným pozadím) nebo svg (vektorový soubor)

Pro tisk
pdf nebo ai (logo v křivkách), jpg (rozlišení 300 dpi)

Tipy

  • všechny varianty vedle základní barevnosti požadujte také v černé a bílé
  • Vedle základní podoby je vhodné mít také podobu sekundární, která se řídí specifickou potřebou umístění (např. logo se symbolem centrálně nad názvem je vhodné upravit i pro horizontální užití např. na webu)