Minimum viable brand
Rozjíždíte nový projekt? Vsaďte na MVB a získejte základní vizuální identitu, která bude odpovídat hodnotám vaší značky i preferencím zákazníků – za zlomek času i prostředků.
Za dobu naší existence jsme se už setkaly s řadou projektů, které rychle vznikly a za pár měsíců se po nich slehla zem. Přemýšlely jsme, co všechno značky při rozjezdu řeší, do čeho musí při svém vzniku investovat. A také nad energií, kterou do projektů společně s klienty vkládáme, a která s jejich brzkým koncem přijde nazmar. Proto jsme vyvinuli specifickou, zjednodušenou službu, která obsahuje jen nezbytné základní prvky značky nezbytné pro vstup na trh.
Stejně jako MVP (Minimum Viable Product – produkt nebo služba, která obsahuje nejnutnější funkce nebo vlastnosti potřebné pro zahájení podnikání) se MVB výborně hodí pro projekty, kde je důležité rychle získat zpětnou vazbu od zákazníků a přizpůsobit se jejich potřebám. Pomáhá minimalizovat finanční i časové náklady spojené s vývojem značky. Navíc umožňuje na základě zpětné vazby od zákazníků vizuální identitu postupně rozšířit a vylepšovat.
Minimum viable brand
pomáhá efektivně pracovat
s náklady
Vytvoření MVB umožňuje klientům získat základní vizuální identitu, která bude odpovídat hodnotám značky a preferencím zákazníků, a to v rámci omezeného rozpočtu. To jim umožní rychle a efektivně uvést značku na trh, oslovit zákazníky a postupně ji rozvíjet podle aktuálních potřeb a trendů na trhu. Klienti mohou využít výhody toho, že se jedná o první krok v budování značky a postupně ji posouvat v souladu s rozvojem svého podnikání.
Jaké kroky zahrnuje tvorba MVB?
Identifikace klíčových prvků značky: Název, hodnoty značky, definice cílové skupiny a poselství, které chcete sdílet.
Tvorba základní vizuální identity: Sestavíme prototyp vašeho brandingu – navrhneme základní logo, paletu barev a kombinaci fontů. Vše testujeme na vizualizacích dle dohody a shrnujeme pro vás v brand boardu.
Testování: Pokud je to možné a žádoucí, otestujeme prototyp na definované cílové skupině a na základě zpětné vazby ho upravíme.
Příklady MVB z našeho ateliétu
MVB jsme zpracovali např. pro projekt Císařovnám nebo Nonna Café. V obou případech jsme na dobře navržený základ úspěšně navázali a rozvíjíme je podle potřeb projektů s radostí dál.
Zajímá vás více o tom, jak by MVB mohl prospět vašemu projektu?
Napište nám, rády rády vám poskytneme potřebné informace.
Věnujete se tématu tvorby značky? Přečtěte si také článek 5 pilířů silného brandu.