5 pilířů silného brandu
V rozhodování o tom, které značce dát přednost, u zákazníků obvykle nehrají roli jen racionální důvody. Právě naopak, často jsou hybnou silou nákupu pocity – i proto mnoho úspěšných značek stojí na silném emočním základu. Vybudovat brand, ke kterému si zákazníci vybudují citové pouto a s důvěrou a radostí se na něj obrací ne jednou, ale opakovaně, je během na dlouhou trať. Pokud však na startu vybudujete těchto 5 pevných pilířů, poběží se vám potom o něco snáz.
1. Promyšlená strategie
Kým vaše značka vlastně je? Jak si přejete, aby ji zákazníci vnímali? Pojmenujte si co nejpřesněji, co a komu chcete přinést a jakým způsobem toho docílíte, i to, jakými kanály své zákazníky oslovíte.Když budete dobře vědět, kam míříte, usnadní vám to rozhodování na pomyslných rozcestích – ať už budete stát před velkým rozhodnutím, nebo jen dílčím úkolem, správný směr bude hned o něco jasnější.
2. Vizuální identita
Jejím úkolem není jen zaujmout a skvěle vypadat, ale především vyjádřit osobnost vaší značky, a to hned na první pohled. Vizuální identita včetně funkčního loga zkrátka mluví za vás. Prostupuje napříč online i offline světem – promítá se nejen do webu, vzhledu sociálních sítí nebo e-shopu, ale i do tiskových materiálů, značení a balení produktů, interiéru provozovny, uniform zaměstnanců nebo třeba firemního vozu. Právě tato jednotnost má na svědomí to, že si vaše firemní barvy, logo nebo třeba font zákazníci i diváci podvědomě spojí právě s vaší značkou.


Foto: Bogdan Glisik, Eberhard Grossgasteiger, Pexels
Úspěšné značky stojí na silném emočním základu.
3. Tón komunikace
Správně zvolený a dlouhodobě konzistentní tón komunikace (neboli “tone of voice”) vám pomůže získat to správné publikum. A taky si ho udržet. Budete publiku tykat, nebo vykat? Má ve vaší komunikaci své místo i humor, nářečí nebo třeba anglicismy? Mluvíte spisovně, nebo nespisovně? To všechno je dobré si předem určit, a to podle toho, kdo je váš koncový zákazník. Konzistentní komunikace navíc pomáhá budovat jak důvěru, tak i dlouhodobou přízeň. A jak už možná víte, ti nejlepší zákazníci jsou ti, kteří se vracejí.
4. Marketing a PR
Silná značka ani geniální produkt vám ještě nezaručí zástupy zákazníků. Potřebujete o sobě dát vědět. K tomu poslouží marketing, v lepším případě i PR. S jejich pomocí se postaráte o to, aby se o vašem produktu dozvědělo relevantní publikum. Nemusí o vás nutně vědět celý svět – stačí, když se dokážete dostat do povědomí své cílové skupiny. Zkrátka a jednoduše, základem marketingu je dostat ten správný obsah ve správný čas těm správným lidem. Zní to vlastně docela jednoduše, co? (Spoiler: Není. Většinou.)
5. Kvalitní nabídka
Ani ten nejlépe zacílený marketing, oslnivě krásný vizuální styl a geniální strategie vás nezachrání, pokud máte špatný produkt či službu. Na všechno to krásné okolo totiž zákazníka utáhnete jednou, po negativní zkušenosti se k vám už ale nevrátí. Naštěstí to ale platí i naopak – skvělý produkt je sám sobě tou nejlepší reklamou a spokojený uživatel se často o pozitivní reference rád podělí se svým okolím. A vám tak možná bez většího přičinění rázem přibude pár nových objednávek.
Chcete i vy svůj projekt povýšit na lovebrand?
Napište nám, rádi budeme vašich 5 pilířů budovat s vámi.